0200-21 20 19

Bred satsning innan jul där folk är

Brottsofferjouren ska vara där folk är. Därför har vi under den stora resemånaden december lagt våra annonser i tidningar och på platser där resenärer finns. Under december kommer vi med våra annonser nå runt 1 miljon människor.

En halvsidesannons med Brottsofferjourens budskap kommer möta tågresenärerna i tidningen Kupé. En vanlig månad når tidningen runt 300 000 läsare, men i julmånaden når den dubbelt så många.

Vi finns även med i magasinet Inrikes med en halvsidesannons. Inrikes möter resenärer på Arlanda, Bromma, Landvetter och på några mindre flygplatser. I till exempel Östersund, som många skidåkare flyger till under julhelgen, finns också tidningen. Magasinet Inrikes når normalt 170 000 läsare, men fler under december. De satsar på en långintervju med Sara Sjöström till decembernumret.

Vi har även beställt åtta mindre annonser i ETC som kommer publiceras under en längre tid. I ETC annonserar vi såväl i den tryckta tidningen som digitalt – förhoppningen är att på så vis nå ut brett under en längre tid.

I tidningen QX, annonserar vi till HBTQI-målgruppen innan jul.

Al Kompis

Även på den arabisktalande sajten Al Kompis annonserar vi kring stöd på eget språk. Sajten är välläst och med en annons där når vi rätt målgrupp utifrån vårt mål att synas mer i utsatta områden.

Facebook

Inför julhelgen, och i mellandagarna, kommer vi också att lägga ut flera inlägg på Facebook för att så många som möjligt ska veta att vi finns. Där är det viktigt att så många som möjligt delar inlägget – självklart som jour men också gärna privat.

Med annonser i rätt produkter når vi människor under en helg som vi vet innebär ökad utsatthet, och i värsta fall våld, för många.

Mänskliga rättigheter dagen

Den 15-17 november deltar Brottsofferjouren på Mänskliga Rättighets-dagarna, ett klockrent forum för oss. Vi kommer att nätverka med andra organisationer, presentera våra böcker och utbildningar samt visa vår film ”Vi är Brottsofferjouren”. Filmen om Brottsofferjouren kommer vi lägga ut – och marknadsföra - på Facebook den 15 november.

SF- kampanj

Tillsammans med den pågående SF-kampanjen, som flera jourer deltar i, och som beräknas nå 600 000 biobesökare kommer Brottsofferjouren fram till årsskiftet synas brett över landet och nå olika målgrupper.

Denna sida använder cookies (kakor) Här kan du läsa mer om cookies. Genom att fortsätta använda sidan så accepterar du att cookies används. Klicka här för att inte visa meddelandet igen.