0200-21 20 19

Tummen upp för reklamfilmen på bio i höstas

79 procent av biobesökarna gillade Brottsofferjourens reklamfilm på bio i höstas. Det är långt mer än genomsnittet på 55 procent.

I november visades reklamfilmen ”Min kille har massor med smeknamn på mig” på SF-biografer. I december gick den som en Facebook-kampanj, samt på etc.se. Tillsammans med en annons i SJ:s tidning Kupé i september nådde kampanjen 1,4 miljoner personer under 2017.

Den horisontella kurvan i bilden visar genomsnittet för vad biobesökare brukar tycka om reklamfilmer. Staplarna visar vad olika åldrar och kön tyckte om Brottsofferjourens reklamfilm. Ett mycket bra utfall!

 

 

 

 

Långt fler än genomsnittet, det som kallas benchmark, tyckte att budskapet var tydligt, intressant, stack ut, och att reklamfilmen skapade intresse för och en positiv attityd till Brottsofferjouren.

Om man jämför med hur stor andel som brukar gilla en reklamfilm, 55 procent, ligger Brottsofferjourens reklamfilm långt över genomsnittet. 79 procent av de 132 personerna gillade reklamfilmen.

Inte satsa på foajéevent

Brottsofferjouren Sveriges interna mejlundersökning med de 22 jourer som hade foajéevent visar däremot att foajéevent inte är värt att satsa på framöver. Arbetsinsatsen i förhållande till hur många biobesökare man nådde med information om Brottsofferjouren var för låg. De flesta jourer var dock överens om att reklamfilm på bio är värt att satsa på framöver.

 

Denna sida använder cookies (kakor) Här kan du läsa mer om cookies. Genom att fortsätta använda sidan så accepterar du att cookies används. Klicka här för att inte visa meddelandet igen.